Elementy analizy statystycznej w biologii CKE 2022
Wróć do listyCzy na podstawie pomiarów wzrostu uczniów w jednej klasie można przewidzieć wyniki pomiarów wzrostu uczniów z innych klas?
1. Zmierz wzrost co najmniej kilkunastu chłopców lub dziewcząt w klasie.
Na podstawie uzyskanych wyników pomiarów oblicz wartości średniej i odchylenia standardowego.
Średnia arytmetyczna: 𝑥̅=
Odchylenie standardowe: 𝑠 =
2. Podaj granice przedziału 𝒙̅ ± 𝒔.
Dolna granica przedziału:
Górna granica przedziału:
3. Zmierz wzrost co najmniej kilkunastu osób wybranej wcześniej płci uczęszczających do innych klas. Określ, jaka część nowych wyników pomiarów zawiera się w przedziale 𝒙̅ ± 𝒔 wyliczonym na podstawie pierwszej serii pomiarów.
Odsetek nowych wyników znajdujących się w wyznaczonym przedziale: %
Elementy analizy statystycznej w biologii CKE 2022
Wróć do listyCzy na podstawie pomiarów wzrostu uczniów w jednej klasie można przewidzieć wyniki pomiarów wzrostu uczniów z innych klas?
1. Zmierz wzrost co najmniej kilkunastu chłopców lub dziewcząt w klasie.
Na podstawie uzyskanych wyników pomiarów oblicz wartości średniej i odchylenia standardowego.
Średnia arytmetyczna: 𝑥̅=
Odchylenie standardowe: 𝑠 =
2. Podaj granice przedziału 𝒙̅ ± 𝒔.
Dolna granica przedziału:
Górna granica przedziału:
3. Zmierz wzrost co najmniej kilkunastu osób wybranej wcześniej płci uczęszczających do innych klas. Określ, jaka część nowych wyników pomiarów zawiera się w przedziale 𝒙̅ ± 𝒔 wyliczonym na podstawie pierwszej serii pomiarów.
Odsetek nowych wyników znajdujących się w wyznaczonym przedziale: %
KOREPETYCJE