Arkusz maturalny z biologii rozszerzonej maj 2016 nowa formuła
Wróć do listyUczniowie zebrali 100 liści z krzewów bzu czarnego rosnących na południowym skraju lasu mieszanego oraz 100 liści z krzewów bzu czarnego rosnących w podszycie tego lasu (stanowisko zacienione). Zmierzyli długość i szerokość każdego liścia złożonego oraz obliczyli średnie wartości tych cech w każdej grupie. Wyniki pomiarów przedstawiono w tabeli.
1. Sformułuj problem badawczy tej obserwacji.
2. Sformułuj wniosek na podstawie przedstawionych wyników obserwacji.
Wskazówki:
W problemie badawczym powinniśmy wykazywać się dokładnością, warto szczegółow opisać dany czynnik. KONIECZNIE uwzględnij gatunek badanej rośliny w tym doświadczeniu, przecież to właśnie jej dotyczy badanie, a nie każdej innej.
Badanie dotyczy obu wymiarów liścia, a nie tylko jednego.
KOREPETYCJE